بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهیدالقدس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهیدالقدس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در روز دوشنبه مورخ 1402/10/11  در پردیس ملاصدرا با حضور دکتر شاهانی رئیس دانشگاه، سردار سید مجتبی ابطحی دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین، القاضی علی عبدالمغنی رئیس مجلس سنای یمن و با حضور خانواده شهید وحید زمانی نیا، شهید محمد الشیبانی، شهید هادی طارمی و شهید شهرود مظفری نیا برگزار شد.
در این مراسم دکتر شاهانی، رئیس دانشگاه ضمن گرامی داشت نام و یاد شهدای بزرگ و خیر مقدم به میهمانان و با آرزوی اینکه تک تک افراد راهرو و دنباله رو مسیر این عزیزان باشند با اشاره به ایه شریفه احزاب بیان نمود: امروز در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی این مراسم را به این دو جهت برگزار نموده ایم که علاوه براینکه راه شهدا را گرامی بداریم این موضوع را نیز بیان کنیم اگر انقلاب اسلامی ما توانسته است امروز به اینجا برسد و یک محور مقاومتی در کشورهای اسلامی تشکیل دهد، درکنار ایمان وجانبازی شهدا، کسان مختلفی جهاد کردند کسانی در
جبهه علمی و در دانشگاه ها مجاهدت کرده اند.
 
وی گفت: امروزه محور مقاومت مجهز به موشک و پهباد گردیده است و نتیجه محصول مجاهدتهای علمی است که در دانشگاه اتفاق افتاده است.
در ادامه مراسم مسئول نهاد رهبری، حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی ضمن عرض خیر مقدم به خانواده شهدا، و دیگر میهمانان بیان نمود:
مقام معظم رهبری فرمود معجزه بزرگ پیامبران، انسان ساختن است. معجزه بزرگ انقلاب اسلامی، تربیت این جوانانی است که همه هستی‌شان را در راه حق فدا می‌کنند.
در این دنیایی که مادی گرایی و خودخواهی ترویج دارد در این دنیا انسان‌هایی تربیت شده‌اند که همه هستی‌شان را به خاطر خدا و به تبع آن برای بندگان خدا فدا میکنند.
 
وی گفت: بزرگداشت حاج قاسم و یارانش نه فقط به خاطر اینکه کار بزرگی در میدان کردند بلکه به خاطر این است که خودشان انسان‌های بزرگی بودند این خلق بزرگ ایمانی است که نجات بشریت است.
وی در ادامه گفت: جنگ معمولاً نقطه قله رذائل انسانی در دنیا است همانطور که می‌بینیم در غزه چه رذالت‌ها و چه جنایت‌هایی بروز پیدا میکند و این انسان تربیت یافته است که در این مکتب قله کرامت‌های انسانی را نشان می‌دهد او در جنگی که ظاهری بی‌رحم دارد در قله کرامت‌هاست این خدمت بزرگی است که پیامبران و دین و تابعان پیامبر به بشر عرضه کرده اند.
طهماسبی در پایان گفت: ان شاءلله این مراسمات فرصتی باشد که ما این نور را بگیریم و به شهدا توسل کنیم و ما نیز از این مسیر بهره مند شویم.
 
سردار سید مجتبی ابطحی، دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و دبیر کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین ضمن عرض تبریک و تهنیت بابت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها به کلامی از مقام معظم رهبری اشاره نمود با این موضوع که جهان در آستانه تغییر است، گفت: کم کم حضرت آقا با ادبیاتی واضح تر به این تغییر اشاره نمود و از واژگانی همچون افول آمریکا و افول موریانه ای اشاره نمود.

ایشان در ادامه ضمن بیان خاطره ای از حضور خود به همراه شهید رضی گفت: وقتی بحث افول موریانه ای شروع شد، در مباحث مختلف بسیاری از کارشناسان این افول را نمیپذیرفتند تا اینکه داستان 11 سپتامبر آمریکا پیش آمد و پس از آن جریان حمله آمریکا به عراق، اینجا بود که بسیاری تصور میکردند ایران از این پس ایالتی از آمریکا است و آمریکا اطراف ایران را محاصره کرده

ابطحی با ذکر خاطراتی از اتفاقات مرتبط در این موضوع بیان کرد: آمریکائیها تصور میکردد بناست بزودی در ایران مستقر شوند، پس از این جریان تئوری پنجه گرگ در آمریکا و اسرائیل شکل گرفت، پنجه گرگ یعنی حزب الله، بنابراین میگفتند؛ برای رسیدن به ایران ابتدا باید پنجه گرگ را قطع کنیم، اینجا بود که جنگ 33 لبنان در 2006 شکل گرفت.

با عنایت حضرت زهرا و همت شهید سلیمانی و شهید مغنیه حزب الله موفق به شکست چهارمین ارتش دنیا شد.

ایشان ادامه داد: پس از این جریان در چند مرحله در سالهای متمادی به غزه حمله کردند و شکست خوردند، پس از شکست سال 2014 آمریکائیها به این نتیجه رسیدند که مقاومت غیر قابل شکست شده و تنها راه، شکست از درون است، بنابراین داعش راه اندازی شد، باید گفت؛ چیزی را درست کردند که احدی قادر نبود بر آنها پیروز شود، اینجا بود که با رشادت و تدبیر شهدای دیگر، همین موضوع تبدیل به قدرت و خلق قدرت برای نظام مقدس شد، و شکست آن فراتر از باورها بود.

سپس ایشان با اشاره به ترفندهای دشمن برای ایجاد تقابل بین شیعه و اهل تسنن، و حیله هایی که در مورد حماس به کار گرفتند به دسیسه های آمریکا و اسرائیل اشاره نمود، که در نهایت با تدابیر جمهوری اسلامی ایران و بالاخص حاج قاسم سلیمانی نقشه ها بر آب شد.

ایشان در پایان ضمن دعای برای حاج قاسم و شهدای عزیز، با اشاره به سخنان دکتر شاهانی، گفت: باید حق خود را در حوزه علمی از دنیا بگیریم و جهاد علمی در اولویت کار ما است.

 
القاضی علی عبدالمغنی رئیس مجلس سنای یمن در ابتدا شهادت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را تسلیت گفت و فرمود: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره می‌فرماید گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مردگان هستند، بلکه زندگانی هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. حقیقت این است که حاج قاسم یک فقط فرمانده ایرانی نبوده است بلکه ایشان یک فرمانده و فرمانروای جهانی بودند،کسی که شخصیت انقلابی و مبارزه گر داشتند. ایشان محدود به جغرافیا و مرز نمی‌شدند بلکه فرامرزی به حساب می‌آمدند.
 
وی گفت: حضور حاج قاسم سلیمانی را در تمام کشورهای محور مقاومت دیده ایم، این نمی‌تواند به تحقق برسد به جز شخصیتی که اهل جهاد و مجاهدت باشد.
عبدالمغنی گفت: قطعاً این پیروزی‌هایی که در محور مقاومت رخ می‌دهد حاصل رنج و حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه است. ان‌شاءالله پاسخ این جنایت بزرگ که در حق حاج قاسم و مردم ایران شده است چیزی جز خروج آمریکا از منطقه نباشد.
وی ادامه داد: شهادت از دیدگاه ما یعنی جاودانگی و ابدیت، شهادت مدال الهی است که به اشخاص اهل شهادت اهداء شده است. حاج قاسم سلیمانی امروز به این نشان و مدال شهادت دست یافته است. ایشان بعد از 40 سال جهاد در راه خدا و شهادت به این تحقق دست یافته است.
وی در پایان گفت: ان‌شاءالله خارج شدن آمریکا در منطقه جوابی باشد برای شهادت حاج قاسم سلیمانی و این خون‌هایی که امروزه آمریکا در کشورهای مختلف می‌ریزد پایمال نخواهد شد و این قول را می‌دهیم که کشتی‌های آمریکا را در دریای سرخ غرق خواهیم کرد.
در ادامه مراسم ضمن گرامی داشت نام و یاد شهیدان و خانواده های آنان به بیان خاطراتی از شهید وحید زمانی نیا، شهید محمد الشیبانی، شهید هادی طارمی و شهید شهرود مظفری نیا پرداختند.
 
در انتهای این مراسم دکتر شاهانی، رئیس دانشگاه، ضمن اهدای لوح سپاس از خانواده این شهدای عزیز تقدیر بعمل آورد.
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1402/10/11
تعداد بازدید:
2335
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.